26 november 2008

pälsmössa



jag är illa tvungen att sälja min pälsmössa. hur mycket jag än försöker använda den så kommer jag inte ifrån faktumet att min skalle är för stor. den inre omkretsen i mössan är ca 50 cm. jag rekommenderar att du mäter ditt huvud för annars kommer den här mössan bara ge dig huvudvärk.

det är rödräv och mössan är köpt på second hand i berlin. den har nedfällbara flärpar över öronen och knytband i brun mocka. überfin verkligen. den har dock "synlig livserfarenhet", då skinnet spruckit på sina ställen (se här och här). jag tänkte ta den till en körsnär men insåg att det är kanske onödigt att laga en mössa man inte kan använda.

etiketten inuti är även missfärgad, p.g.a. att jag nyligen hade färgat håret och lite av färgen gnuggades av mot lappen (se här). i övrigt är den i fint skick och jag är verkligen ledsen över att behöva göra mig av med den.

NYPRIS: 450 kr.
SÄLJES FÖR: 150 kr.

ps. jag är medveten om att bilderna är dåliga och otydliga, vid detta tillfälle hade jag dock inte möjlighet att ta fler. vill du se mer är du mer än välkommen att höra av dig så tar jag nya!

1 kommentar:

felicia sa...

hej :) är mössan fortfarande till salu ? är intresseras i såna fall, hoppas på ett snabbt svar.
om du svara kan du göra det på min blogg istället ! feliciap.blogg.se kram